Niektóre samochody, jakie są oznaczone jako terenowe czy półterenowe, nie radzą sobie za dobrze podczas jazdy w trudnym terenie. Mają może wystarczająco mocne silniki i napęd by pokonać trudny teren, aczkolwiek ich wytrzymałość pozostaje nadal na poziomie samochodu osobowego. Dla wielu kierowców posiadających taki samochód jest to niedopuszczalne, więc w pierwszym możliwym momencie wyposażają się w orurowanie.
Orurowanie do samochodów uniwersalnych
Rodzajów orurowania, które zostało również dopuszczone do ruchu drogowego jest całe mnóstwo, zwłaszcza do samochodów półterenowych które bardzo często służą jako samochody wielozadaniowe, lub też pojazdy specjalne. Najczęściej stosowanym rodzajem orurowania jest proste wzmocnienie przodu pojazdu i osłona klatki silnika, a także zamontowanie zderzaka, nazywanego czasem taranem, pochłaniającego większość energii uderzenia. Jest to najprostsza modyfikacja jaką można wykonać w samochodzie, i najczęściej w zupełności wystarcza większości kierowców, zarówno terenowych jak i drogowych. W samochodach o większej mocy silnika można natomiast montować znacznie lepsze, choć cięższe warianty orurowania, osłaniające nie tylko przód, ale również kabinę oraz tył samochodu. Klatki typu roll cage są tu najczęściej spotykane, gdyż jak wielokrotnie udowodniono podczas rajdów, sprawdzają się one w roli ochrony pasażerów idealnie.
Tylne orurowanie osłania natomiast pojazd przed rzadszymi, aczkolwiek nadal problemowymi kolizjami, zdarzającymi się podczas cofania. Rodzaj orurowania jest ograniczony przede wszystkim przez moc silnika samochodu i jego udźwig, aczkolwiek kierowcy czasem preferują lżejsze modyfikacje ponad ciężkimi i obciążającymi, głównie z racji chęci zachowania stanu technicznego pojazdu.
Więcej informacji orurowanie.pl