Nowoczesne wiaty rowerowe

Rosnąca liczba miejsc przesiadkowych, które służą ludności miast i mniejszych miejscowości jest przyczynkiem do budowania wielu wiat dla rowerów. W wielu wypadkach są one stawiane blisko przystanków autobusowych czy dworców kolejowych. Istnieje wiele rodzajów wiat, które mogą pomieścić od kilku do kilkudziesięciu rowerów. Jakie modele możemy ujrzeć najczęściej jako niezbędny element centrum przesiadkowego?

Wiata rowerowa jako element centrum przesiadkowego

zadaszenie rowerowePodstawowym elementem zadaszenia jest lekka konstrukcja z profili aluminiowych, która pozwala nie tylko na zachowanie sztywności i odporności całej wiaty, ale także może przyczynić się do szybkości i łatwości montażu. Zadaszenie rowerowe oprócz konstrukcji nośnej posiadają także szyby i ścianki z tworzywa sztucznego. Popularne są także siatki, które pozwalają nie tylko na oddzielenie wiaty od reszty punktu przesiadkowego, ale także mogą chronić przed wieloma niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Siatki i wypełnienia idealnie nadają się do ochrony przed silnym wiatrem, mogącym łatwo wywrócić rowery. Elementy stalowe są ocynkowane ogniowo co oznacza, iż są odporne na korozję. Dodatkowym elementem zabezpieczającym są powłoki lakiernicze, położone na liniach przeznaczonych do nakładania proszkowego. Wiele wiat dla rowerów może posiadać specjalne bramy, zamykane na klucz. Tego typu zadaszenia są popularne na osiedlach mieszkaniowych.

Drzwi i bramy mogą otwierać się tradycyjnie lub mieć możliwość przesuwnego otwierania. Wiaty zamykane są popularne na osiedlach, gdzie mieszka duża liczba lokatorów, a piwnice i mieszkania nie są przystosowane do przechowywania dużej liczby rowerów. Tego typu wiaty są zatem wykorzystywane przez osoby, które dojeżdżają do pracy lub sklepu na rowerze.